fredag 7. oktober 2011

Après moi le déluge

Da var vi kommet til sommeren da. Siden dette er en Frankrikeblogg skal jeg ikke spamme dere med bilder fra Norge, men noen får dere da.






Og så dro jeg til Frankrike. Jeg var en dag i fantastiske Paris og Versailles før jeg kom til Bx <3 


Varm sommerkveld i Jardin des Tuileries




Fin hage da











Jeg var i Versailles i fjor høst, men da så jeg bare en liten del av det gigantiske området. Denne gangen tilbrakte vi hele dagen der og fikk sett alt sammen.









I tillegg var det en utstilling på Le Grand Trianon, som viste mote fra 1700-tallet sammen med dagens haute couture. Der var det ikke lov med bilder, så disse er fra chateauversailles.fr
Pièces du XVIIIe siècle et robes Chanel, 1985, 1992 et 2005 Salon des Glaces © Christian Milet
Christian Dior House Haute couture collection S/S 2011 Pale green silk dress layered with white tulle © Christian Milet
Left : Gown à la française et skirt, circa 1750-1760 Right : Dress, circa 1850-1853 Salon de la Chapelle © Christian Milet
Utrolig gøy å se sånne klær på nært hold!
Legger ut bilder fra Bx snart :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar